Plan Dnia

6:30 – 8:00 Podajmy sobie ręce w zabawie i piosence

Przychodzenie dzieci do przedszkola. Czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Konsultacje indywidualne z rodzicami. Zabawy swobodne, spontaniczne. Indywidualna praca z dziećmi. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela.

8.00 – 9.00 Gimnastyka i jedzenie to najlepsze zestawienie

Czynności porządkowo – gospodarcze, zabawa ruchowa, zestaw ćwiczeń porannych, śniadanie – kultura spożywania posiłku, czynności higieniczno -sanitarne.

9.00 – 10.00   Nie do wiary, nauka to zabawa i czary…

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą realizowane  w obszarach według wybranego programu nauczania. Zajęcia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej, zajęcia z języka angielskiego, eksperymenty, zajęcia rytmiczno – muzyczne.

10.00 – 11.00 Co w trawie piszczy?

Spacery, obserwacje przyrodnicze, poznawanie najbliższego otoczenia, wycieczki tematyczne, zabawy dowolne dzieci na powietrzu, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe

11.00 – 11.30 Woda, mydło, ręce – jedzmy zupkę tu czym prędzej

Czynności samoobsługowe i higieniczne przygotowujące do spożywania I dania. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania podczas spożywania posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy przy stole. Czynności porządkowe i higieniczne po zakończeniu jedzenia.

11.30 – 13.30 – Czas relaksu, relaksu, relaksu to czas….

A teraz odpoczywamy. Zajęcia relaksacyjne, wyciszające, słuchanie muzyki i bajek, odpoczynek na leżaczku lub sen.

13.30 – 14.00 – Burczą, burczą brzuszki, będą jeść maluszki

Czynności samoobsługowe i higieniczne przygotowujące do posiłku. Spożywanie II dania. Kształtowanie dobrych manier przy jedzeniu oraz umiejętności podawania do stołu i posługiwania się sztućcami, czynności porządkowe i higieniczne po posiłku.

14.00 – 15.00 – Palec pod budkę, bo za minutkę….

Czas na zajęcia dodatkowe, które bardzo lubimy. Sensoplastyka, kodowanie, zajęcia z udziałem psa, matsensorki, tańce, zabawy logopedyczne, baju baj – bajeczko – zgodnie z harmonogramem zajęć.

15.00 – 15.30 – Małe co nieco

Podwieczorek (najczęściej owoce), czynności higieniczno – porządkowe po posiłku.

Od 15.30 – Do widzenia, do jutra!

Swobodne zabawy, gry dydaktyczne i stolikowe, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia,  prace użyteczno-porządkowe w sali,  praca indywidualna z dzieckiem, rozchodzenie się dzieci do domów.